-
09/09/20218-ТЕ ВИДА ГРАФИЧЕН ДИЗАЙН8-те вида графичен дизайн Графичният дизайн използва визуални композиции за решаване на проблеми и комуникация на идеи чрез типография, изображения, цвят и форма. Няма един начин да се направи това и затова има няколко вида графичен дизайн, всеки със своя област на специализация. Въпреки че често се припокриват, всеки тип графичен дизайн изисква специфичен набор от умения и техники за дизайн. Много дизайнери се специализират в един тип; други се фокусират върху набор от свързани, подобни типове. Но тъй като индустрията непрекъснато се променя, дизайнерите трябва да бъдат адаптивни и да учат през целия живот, за да могат да променят или добавят специализации през цялата си кариера. Независимо дали сте амбициозен дизайнер или търсите дизайнерски услуги за вашия бизнес, разбирането на осемте вида графичен дизайн ще ви помогне да намерите подходящите умения за работата. Графичен дизайн на визуална идентичност Марката е връзка между бизнес или организация и нейната аудитория. Идентичността на марката е начинът, по който организацията съобщава своята личност, тон и същност, както и спомени, емоции и преживявания. Графичният дизайн на визуалната идентичност е точно това: визуалните елементи на идентичността на марката, които действат като лице на марката, за да предадат тези нематериални качества чрез изображения, форми и цвят. Дизайнерите, които се специализират в графичния дизайн на визуалната идентичност, си сътрудничат със заинтересованите страни на марката, за да създадат активи като лога, типография, цветни палитри и библиотеки с изображения, които представляват личността на марката. В допълнение към стандартните визитни картички и корпоративни стационарни устройства, дизайнерите често разработват набор от визуални насоки за брандове (ръководства за стил), които описват най-добрите практики и дават примери за визуална марка, прилагана в различни медии. Тези насоки помагат да се осигури последователност на марката в бъдещите приложения. Дизайнът на визуалната идентичност е един от най-често срещаните видове дизайн. Графичните дизайнери с визуална идентичност трябва да притежават общи познания за всички видове графичен дизайн, за да създадат елементи на дизайна, които са подходящи във всички визуални носители. Те също се нуждаят от отлична комуникация, концептуални и творчески умения и страст към изследване на индустрии, организации, тенденции и конкуренти. Маркетинг и реклама графичен дизайн Когато повечето хора мислят за графичен дизайн, те мислят за дизайни, създадени за маркетинг и реклама. Компаниите зависят от успешните маркетингови усилия, за да се включат в процеса на вземане на решения на своята целева аудитория. Страхотният маркетинг ангажира хората въз основа на желанията, нуждите, осведомеността и удовлетворението, което имат за даден продукт, услуга или марка. Тъй като хората винаги ще намират визуалното съдържание за по-ангажиращо, графичният дизайн помага на организациите да популяризират и общуват по-ефективно. Маркетинговите дизайнери работят със собственици на компании, директори, мениджъри или маркетингови специалисти, за да създадат активи за маркетингови стратегии. Те могат да работят сами или като част от вътрешен или творчески екип. Дизайнерите могат да се специализират в специфична сфера (опаковки на превозни средства или реклами в списания например) или да създадат широк асортимент от графични продукти- печатни, цифрови и пр. Въпреки че традиционно е ориентиран към печата, този тип дизайн се разраства и включва повече цифрови активи, особено за използване в маркетинга на съдържание и дигиталната реклама. Примери за маркетингов графичен дизайн Пощенски картички и флаери Реклами за списания и вестници Плакати, банери и билбордове Инфографика Брошури (печатни и цифрови) Опаковки на превозни средства Витрини и изложения Шаблони за имейл маркетинг Презентации в PowerPoint Менюта Реклами, банери и графики в социалните медии Банери и реклами за пренасочване Изображения за уебсайтове и блогове Маркетинговите дизайнери се нуждаят от отлични умения за комуникация, решаване на проблеми и управление на времето. Освен че владеят няколко приложения за графичен дизайн, оформление и презентации, те трябва да са запознати и с производството на печат и онлайн средите. Графичен дизайн на потребителския интерфейс Потребителският интерфейс (UI) е начинът, по който потребителят взаимодейства с устройство или приложение. Дизайнът на потребителския интерфейс е процесът на проектиране на интерфейси, които да ги направят лесни за използване и да осигурят удобно за потребителя изживяване. Потребителският интерфейс включва всички неща, с които потребителят взаимодейства – екрана, клавиатурата и мишката, но в контекста на графичния дизайн, дизайнът на потребителския интерфейс се фокусира върху визуалното изживяване на потребителя и дизайна на екранните графични елементи като бутони, менюта, микро -взаимодействия и др. Работата на дизайнера на потребителския интерфейс е да балансира естетическата привлекателност с техническата функционалност. Дизайнерите на потребителски интерфейс са специализирани в настолни приложения, мобилни приложения, уеб приложения и игри. Те работят в тясно сътрудничество с дизайнери на UX (потребителски опит) (които определят как работи приложението) и разработчици на потребителски интерфейс (които пишат код, за да работи). Примери за графичен дизайн на потребителския интерфейс Дизайн на уеб страница Дизайн на темата (WordPress, Shopify и др.) Интерфейси на играта Дизайн на приложения Дизайнерите на потребителски интерфейс трябва да бъдат екипни играчи, подкрепени както от сериозни умения за графичен дизайн, така и от отлично разбиране на принципите на потребителския интерфейс / потребителски интерфейс, отзивчив дизайн и уеб разработка. В допълнение към графичните приложения, те се нуждаят от знания за езици за програмиране като HTML, CSS и JavaScript. Графичен дизайн на печатни издания Печатните издания комуникират с аудиенцията чрез публично разпространение. Традиционно те са на печатен носител. Дизайнът за печатни издания е класически тип дизайн – книги, вестници, списания и каталози. Наскоро обаче настъпи значителен ръст в дигиталното публикуване. Графичните дизайнери, специализирани в печатните издания, работят с редактори и издатели, за да създават оформления с внимателно подбрана типография и придружаващи произведения на изкуството, което включва фотография, графика и илюстрации. Дизайнерите на публикации могат да работят на свободна практика, като членове на творческа агенция или вътрешно като част от издателска компания. Примери за графичен дизайн на печатни издания Книги Вестници Бюлетини Годишни отчети Списания Каталози Дизайнерите на печатни издания трябва да притежават отлични комуникационни, организационни и умения за оформление на материалите. В допълнение към експертния опит в областта на графичния дизайн, те трябва да разбират управлението на цветовете, печата и дигиталното публикуване. Графичен дизайн на опаковки Повечето продукти изискват някаква форма на опаковка, за да ги защитят и подготвят за съхранение, разпространение и продажба. Но дизайнът на опаковките може да комуникира и директно с потребителите, което го прави изключително ценен маркетингов инструмент. Всяка кутия, бутилка и торбичка, всеки кен или какъвто и да било вид контейнер е шанс да разкаже историята на марка. Дизайнерите на опаковки създават концепции, разработват макети и създават готови за печат файлове за продукт. Това изисква експертни познания за печатните процеси и задълбочено разбиране на индустриалния дизайн и производство. Тъй като дизайнът на опаковките засяга толкова много дисциплини, не е необичайно дизайнерите да се занимават и с фотографии, илюстрации и визуална идентичност. Дизайнерите на опаковки могат да се занимават с търговия или да се специализират в определен вид опаковка (като етикети или кутии за напитки) или в специфична индустрия (като храна или детски играчки). Тяхната работа изисква първокласни концептуални умения и умения за решаване на проблеми в допълнение към силните работни познания за печат и индустриален дизайн. Те трябва да бъдат гъвкави, за да отговорят на изискванията на клиенти, търговци и производители и да са наясно със съвременните тенденции. Motion графичен дизайн Най-просто казано, това са графики, които са в движение. Може да включват анимация, аудио, типография, изображения, видео и други ефекти, които се използват в онлайн медии, телевизия и филми. Популярността им нарасна през последните години, тъй като технологиите се подобриха и видеосъдържанието стана крал. „Motion Графичен дизайнер“ е малко по-нова специалност за дизайнерите. Формално запазени за телевизия и филми, технологичният напредък намали времето за производство и разходите, правейки изкуството все по-достъпно. Сега Motion дизайнът е един от най-новите видове дизайн и може да бъде намерен във всички дигитални платформи, което създаде всякакви нови области и възможности. Примери за графичен дизайн на движение Реклами Анимирани лога Трейлъри Презентации Промоционални видеоклипове Учебни видеоклипове Уебсайтове Приложения Видео игри Банери GIF файлове Дизайнерите, които работят в тази област започват с разработването на история и след това реализират своите концепции с анимация, видео и традиционно изкуство. В зависимост от индустрията, силните работни познания по маркетинг, кодиране и 3D моделиране могат да бъдат категорични активи. Графичен дизайн на заобикалящата среда Графичният дизайн на заобикалящата среда визуално свързва хората с местата, с цел подобряване на цялостното им преживяване, като прави пространствата по-запомнящи се, интересни, информативни или по-лесни за навигация. Екологичният дизайн е широк тип дизайн, ето няколко примера: Примери за графичен дизайн на заобикалящата среда Знаци Стенописи Музейни изложби Брандиране на офис Навигация в обществения транспорт Интериори на търговски обекти Брандиране на стадион Пространства за събития и конференции Wayfinding е специфичен вид графичен дизайн в тази област, който се състои от стратегически надписи, забележителни елементи и визуални сигнали, които помагат на хората да идентифицират къде се намират и къде трябва да отидат, за да могат да стигнат до там без объркване. Графичният дизайн на заобикалящата среда е мултидисциплинарна практика, която обединява графичен, архитектурен, интериорен, ландшафтен и индустриален дизайн. Дизайнерите си сътрудничат с хора в произволен брой от тези области, за да планират и реализират своите проекти. Поради това дизайнерите обикновено имат образование и опит както в графичния дизайн, така и в архитектурата. Те трябва да са запознати с концепциите за индустриален дизайн и да могат да четат и скицират архитектурни планове. Традиционно този графичен дизайн създава статични отпечатъци, но цифровите интерактивни дисплеи продължават да повишават популярността си като средство за създаване на по-ангажиращо изживяване. Изкуство и илюстрация за графичен дизайн Графичното изкуство и илюстрацията често се разглеждат като еднакви с графичния дизайн, но всеки от тях е много различен. Дизайнерите създават композиции за общуване и решаване на проблеми, графичните художници и илюстратори създават оригинални произведения на изкуството. Тяхното изкуство приема редица форми – от изобразително изкуство и декорация до илюстрации за разказване на истории. Въпреки че графичното изкуство и илюстрацията не са технически видове графичен дизайн, толкова много се създава за търговска употреба в контекста на графичния дизайн, че не можете да говорите за едното без другите. Примери за изкуство и илюстрация за графичен дизайн Дизайн на тениска Графични шарки за текстил Графики в движение (Motion) Стокови изображения Графични романи Видео игри Уебсайтове Комикси Албуми Корици за книги Книги с картинки Инфографика Техническа илюстрация Концептуално изкуство Графичните художници използват всякакви комбинации от медии и техники, за да създават своите произведения, докато си сътрудничат с писатели, редактори, мениджъри, търговци и арт директори във всички видове графичен дизайн. Те често имат основа в изобразителното изкуство, анимацията или архитектурата. Припокриващите се умения и приложения правят възможно намирането на графични дизайнери, които работят и като графични художници и илюстратори (и обратно). Графичният дизайн е постоянно нарастваща област и търсенето на специализирани и квалифицирани дизайнери нараства. Когато търсите подходящия човек, който да се заеме с дизайнерска работа, познаването на различните видове графичен дизайн ще ви помогне да определите специалиста, от когото имате нужда.
-
09/09/2021ЗАЩО ГЪРБЪТ ВИ БОЛИ В КРАЯ НА РАБОТНИЯ ДЕН?Болката и напрежението в гърба, както и тежестта в краката, особено в края на работния ден, се срещат при почти всички хора, независимо от възрастта и пола. Обикновенно хората ги приемат като неизменна част от ежедневието си, която не може да бъде повлияна по никакъв начин. В повечето случаи те дори не забелязват измененията по гръбнака си, които съпътстват тази болки. Често чувам: „ В последно време съм се попрегърбил, но ще се оправя“ или пък „понякога ме заболява кръста, но едва ли е серизно“. Истина е, че тези проблеми обикновено се задълбочават във времето, и ако не предприемем необходимите лечебни и профилактични мерки оплакванията и болката се превръщат в хронични. Седенето в погрешна и неудобна поза за дълг период от време, може да доведе до стрес на мускулатурата на гръбначния стъб, най-вече в областта на врата и кръста и до появата на дегенеративни изменения на шийните и лумбални дискове, както и до появата на дискова болест. Това е свързано с възпаление и хронична болка. Симптомите на болка ограничават гъвкавостта и подвижността на гръбначния стълб, а движенията стават ограничени и щадящи. Хроничната болка в гърба е дълбоко болезнено, тъпо, или парещо усещане. Обикновено започва в областта на кръста и след това се придвижва надолу по краката. Тя е продължителна и се влошава, когато трябва да седите в една и съща поза за дълъг период от време, а извършване на прости задачи като навеждане или повдигане на предмет става трудно и болезнено, а в някои слуаи и невъзможно. В практиката си имам възможността да създавам индивидуален комплекс за всеки пациент спрямо специфичните нужди, включващ лечебен масаж и насочени упражнения за мобилизиране мускулатурата на гърба и кръста, коригиране на стойката и повлияване на болката. Автор: Теодора Драговска
-
09/09/2021EТЕРИЧНИ МАСЛАКогато директно вдишваме ароматните масла, молекулите им достигат за 22 секунди до лимбичната ситема в мозъка. Лимбичната система е директо свързана с тази част от мозъка, която контролира сърдечният ритъм, кръвното налягане, дишането, паметта, нивото на стрес, хорманалният баланс. Етеричните масла всяко със специфичния аромат, стимулират мозъка да отделя хормони и невротрансмитери, които въздействат както на тялото, така и емоционалното и психическо състояние на човек. Чрез обонятелната луковица, аромата от молекулите на етеричните масла се изпраща директо в лимбичната система до т.нар“ център на емоциите“, където се обработват и освобождават неврохимични вещества, които могат да бъдат отпускащи, стимулиращи или седативни в зависимост от етеричните масла, които се прилагат. Всеки позитивен или негативен спомен или травма се съхранява в клетките на нашето тяло. Етеричните масла въздействат на клетъчно ниво като изтриват погрешната информация и я препрогамират, така че клетките да функционират правилно и в хармония помежду си. Процесът за разбиране на емоционалната травма или негативния модел на поведение, трябва да е внимателен и последователен. Нашите емоции и житейски опит са сложни и не съществува една и съща рецепта от етерични масла за тях. Необходимо е всеки човек да подхожда с разбиране и желание, към нуждата от промяна на начина си на живот, като намали стреса освободи се от страха, агресията, възмущението, безпомощността, безнадежността и всякакви емоции, които го отделечават и пречат да се чувства здрав и психически устойчив. Потиснатите емоции и спомени могат да доведат до тревожност, панически атаки и депресия. В този смисъл етеричните масла са мощен инструмент, който може да подпомогне процеса за укрепване и възстановяване на здравето и психиката на човек. От петте ни сетива мириса е едниственото, което се свърза директно с участък от мозъка, който съхранява нашите емоции и има пряк ефект върху лимбичната система. Отрицателните емоции страх, гняв, тревожност, депресия и всички положителни емоции се генерират в тази област. Въдействието на специфичен аромат може да предизвика спомен или емоция, много преди съзнателно да го усетим. Това са някои от етеричните масла, които подпомагат възстановяването на здравето, укрепват тялото и духа на човек. Босилек Етеричното масло от босилек е полезно за справяне с чувствата на безпокойство и паника. Наричат го още масло на „обновяване“, както емоционално, така и духовно. Той осигурява сила и спокойствие на сърцето и ума, правейки го идеален за преодоляване, стрес и умора. Може да подпомогне човек в усилията му за преодоляване на зависимости. Кедрово дърво Маслото от кедрово дърво е чудесно за времена на криза или внезапна промяна, например когато има промяна в домакинствата, работните места и или взаимоотношенията. Тези събития често водят до чувство на изолация или изваждане от равновесие. Кедровото дърво осигурява усещане за стабилност и заземяване, когато външните обстоятелства заплашват чувствата за стабилност. Освен това помага за намаляване на страховете, които възпират способността човек да реализира потенциала си. Ежедневно дифузният кедър може да увеличи издръжливостта и концентрацията. Лавандула Етеричното масло от лавандула е полезно при различни емоционални състояния. Доказано е, че е полезено при тревожност, депресия, раздразнителност, панически атаки и намаляване на стреса. Изследователи от университета в Маями са открили, че вдишването на лавандулово масло засилва бета вълните в мозъка, което предполага подобрена релаксация. Бергамот Маслото от бергамот помага да насочим любовта към себе си. Понякога човек се фиксира в желанието да направи другите щастливи, и забравя себе си. Бергамотът е повдигащ, има естествени свойства и помага да се отпуснем и да си върнем самочувствието отново. Бергамотовото масло помага в случаите на ниско самочувствието и самооценка, самоприемането, самоосъждането. Вдъхва увереност, да се приемем такива каквито сме уникални и автентични, да бъдем себе си без притеснение за мнението на другите. Тамян Маслото от тамян е известно като "маслото на истината". Тамянът е мощен очистител на духа. Той подпомага отстраняването на негативни енергии. Исоп Исопът е свята билка, която събужда сърцето, носейки приемане, като насърчава безусловната любов към себе си. Исоп дава яснота на духа, насърчава емоционалната връзка и благополучие. Етеричното масло от исоп се използва за премахване на емоционалната нечистота. Пречистващо е за онези, които вярват, че имат грехове, които трябва да бъдат опростени. Той освобождава преценката за себе си и другите, както и стари, ограничаващи вярвания. Маточина Маточината е позната още като „лимонен балсам“ и е най-доброто масло за емоционален детокс и борба със стреса и преодоляването му. В духовна и емоционална сфера, маслото се използва от векове за хармонизиране на ума и тялото. То ще помогне на тези, които са силно чувствителни. Използването на това етерично масло ще възстанови яснотата на ума, ще укрепи духа, така че човек да придобие увереност и сила. Автор: Теодора Драговска
Логопед за Родители е програма, създадена от Теодора Драговска. Тя е дългогодишен специалист в областта на кинезитерапията и логопедията, което я прави цялостен и завършен специалист при работата с деца- комбинация от правилен говор и позиция на тялото при писане.
Целта на програмата е да насочи вниманието на родителите към правилния говор на тяхното дете.
За всички нас, които сме родители, е от първостепенно значение да бъдем будни в общуването с нашите деца, да обръщаме внимание на техния правилен изказ и да правим нужното, за да отгледаме един уверен и достоен човек. Като родители- всичко е в нашите ръце!
Във Facebook групата Логопед за Родители ще намерите видео материали с практически упражнения, с които да развивате или коригирате изказа на детето чрез игри и забавления. За всички допълнителни въпроси или индивидуални консултации, ще може да се свържете с Теодора Драговска през нейната персонална страница в ПИСАРИТЕ.